یکی از نگرانی‌های کاربران در هنگام خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی، تقلبی بودن کالا است. در این مقاله به برخی از نکات مهم در شناسایی کالاهای غیراصل هنگام خرید و پس‌ از دریافت کالا اشاره می‌کنیم.

بدون شک گام اول در خرید هر کالایی، جست‌وجو و انجام بررسی‌های کامل روی محصول موردنظر در سطح وب است، به‌خصوص اگر آن محصول همانند تجهیزات اتوماسیون صنعتی بهای گزافی داشته باشد، اهمیت چنین کاری دوچندان می‌شود. بخش عمده‌ای از این بررسی‌ها را ازطریق روش هایی که فروشگاه‌ یوزتکنو نماینده رسمی محصولات برند دلتا در تهران فراهم می‌کند می‌توان انجام داد. در ادامه طی چند مرحله برخی از نکات مهم که می‌توانند در تشخیص محصول اصل از غیراصلی مفید واقع شوند، اشاره می‌کنیم:

بررسی محصول از وب‌سایت سازنده

اولین اقدام، بررسی وجود محصول موردنظر در وب‌سایت سازنده است. برخی از محصولات افزون‌بر نام، یک کد محصول مشخص و یکتا دارند که با جست‌وجوی آن در سطح وب می‌توان به اطلاعات و جزئیات دقیق آن دست یافت. معمولاً کد محصول یا شماره مدل را می‌توان در بخش مشخصات فنی کالا در سایت فروشگاه پیدا کرد. پس‌از یافتن محصول در وب‌سایت سازنده باید مشخصات فنی درج‌شده را با مشخصات فنی اعلام‌شده توسط فروشگاه مقایسه کنید تا مغایرتی وجود نداشته باشد.

بررسی کارت یا لیبل گارانتی

ارائه گارانتی یکی از خدماتی است که در هنگام خرید کالا، بسیار مورد توجه مشتریان می باشد. گارانتی محصولات مختلف ضمن افزایش رقابت در سطح بازار، به مشتریان کمک نموده تا خریدی مطمئن داشته باشند. با این حال، محصولاتی نیز وجود دارند که دارای گارانتی فاقد اعتبار و تقلبی بوده و بیشتر برای فریب مشتریان و ترغیب آن ها به خرید کالای تقلبی و قاچاق ارائه می شوند.

از آن جایی که وجود گارانتی غیر معتبر بر روی محصولات می تواند باعث ادامه ضرر خریداران گردد، لازم است که افراد با مراحل و نحوه تشخیص گارانتی اصل از تقلبی آشنا باشند. یکی از این روش ها، استفاده از سامانه ای است که به منظور شناسایی گارانتی اصل از تقلبی راه اندازی گردیده است که به افراد، در شناخت گارانتی های بی اعتبار کمک می نماید. به همین جهت، اطلاع از جزئیات گارانتی اصل از تقلبی و سامانه آن، امری ضروی تلقی می گردد.

محصولات اتوماسیون صنعتی دلتا در ایران با گارانتی 15 ماهه شرکت کامیاب مرام عرضه می‏شوند، از این رو میتوانید این تجهیزات را از نمایندگی رسمی شرکت کامیاب مرام، گروه فنی مهندسی یوزتکنو با خیال آسوده تهیه بفرمایید.

پس از خرید کالای موردنظر، چگونه به اصل بودن یا نبودن آن پی ببریم؟

اگر محصولی را خریداری کرده‌اید، روش‌هایی که درمورد تشخیص اصل بودن یا نبودن آن به‌کار می‌رود، بستگی به نوع کالا دارد. بااین‌حال تعدادی از این روش‌ها می‌توانند در بیشتر محصولات کارآمد باشند که در ادامه به‌ترتیب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

بررسی ظاهری بسته‌بندی

بسته‌بندی برای بسیاری از تولیدکنندگان از اهمیت خاصی برخوردار است. شرکت‌های تولیدی معتبر، اصول بازاریابی را حتی در مورد بسته‌بندی محصولات نیز به‌کار می‌گیرند، از این‌رو به آن بسیار بها می‌دهند و برای آن استانداردهای خاصی تعریف می‌کنند. بنابراین اگر محصولی را از برند مطرحی خریداری می‌کنید، اصول مشخصی در مورد بسته‌بندی آن‌ها رعایت شده است.

بررسی بسته‌بندی محصول شاید مهم‌تر از خود محصول باشد چراکه اطلاعات و نکات کلیدی را فاش می‌کند که حتی از روی خود محصول شاید نتوان به آن‌ها پی برد. بهتر است قبل از انجام بررسی‌های ظاهری، با استفاده از راهکارهایی که در مراحل قبل‌تر اشاره شد، تصاویری از بسته‌بندی آن محصول را در سطح وب پیدا کنید و سپس موارد زیر را در محصولی که به دست شما رسیده است بررسی کنید.

لوگوی سازنده

گاهی اوقات لوگوی برندها حاوی نکات ظریف یا مشهود است که در بسته‌بندی محصولات غیراصل می‌توان متوجه مغایرت لوگوی درج‌شده با نمونه‌ی اصلی شد. برای مثال از نظر کشیدگی، دفرمه بودن، ضخامت حروف یا شکل خاص یک حرف و حتی تغییراتی که شرکت‌ها در لوگوی خود ایجاد می‌کنند.


فونت و سبک نوشته‌های روی جعبه

تولید‌کننده‌ها عموما از یک یا چند فونت مشخص برای محصولاتشان استفاده می‌کنند. جهت اطلاع از این مورد می‌توانید جعبه‌ی سایر محصولات آن برند را مشاهده و با محصولی که خریده‌اید مقایسه کنید. گاهی اوقات از این فونت‌ها در وب‌سایت خود نیز استفاده می‌کنند. افزون‌بر این طرز نوشته‌شدن یا سبک متون روی جعبه نیز مهم است.

تکنولوژی QR کد

QR کد‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری را نسبت به بارکدها حاوی باشند. با خواندن QR کد کالا با استفاده از دستگاه‌های مجهز، می‌توان اطلاعات جزئی تری را در مورد کالا دریافت کرد و با تحلیل این اطلاعات، کالاهای اصلی را تشخیص داد.

سخن پایانی

مهمترین نکته در این زمینه این است که تشخیص کالای اصلی در اتوماسیون صنعتی ممکن است بستگی به نوع کالا و بازار مورد نظر داشته باشد. در برخی موارد، تنها با ترکیب چند روش مختلف می‌توان به نتیجه قطعی رسید. همچنین، همیشه وجود احتمال خطا وجود دارد و این روش‌ها نمی‌توانند به صورت 100٪ قطعیت داشته باشند. بنابراین، در صورتی که برای شما امری حیاتی است، می‌توانید از خدمات و کارشناسان متخصص در این زمینه استفاده کنید که با استفاده از تجربه و تخصص خود به شما کمک کنند.

شرکت فنی مهندسی یوزتکنو ارائه دهنده انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی برند دلتا مانند پی ال سی، اچ ام آی، اینورتر، سروو موتور و … می باشد. تمامی محصولات این شرکت دارای تضمین اصالت کالا و گارانتی 15 ماهه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *